'Spor, AVM'ler için büyük öneme sahip'

11 Ocak 2019, Cuma 05:56
- A +

JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, sporun, AVM’ler için hem etkinlikler hem de spor perakendesinin gelişmesi açısından büyük öneme sahip olduğunu söyleyerek, “Bunun yanı sıra fitness sektörünün büyümesinde AVM’lerin rolü yadsınamaz” dedi. Alkaş, “Türkiye’deki genç nüfusun ve son yıllarda daha da artan sağlıklı yaşam bilincinin, hem fiziksel aktivitelere hem de spor ve sağlıklı yaşam ürünlerine olumlu anlamda etkileri olduğunu görüyoruz” diye konuştu. Alışveriş merkezlerinin marka karmasında spor ve sporla ilgili faaliyetlere ayrılan alanların da arttığını belirten Alkaş, şöyle devam etti: “Alışveriş merkezlerinin insanlar için sosyalleşme ve yaşam alanlarına dönüşmesinde spor da önemli bir rol oynadı. Diğer yandan hareketsiz şehir yaşamı da insanlar nezdinde spor salonlarının cazibesini artırdı. Fitness alanlarının alışveriş merkezi içerisinde açılmasıyla da spor giyim ve malzemeleri satan markalar alışveriş merkezleri içindeki yerlerini aldılar. Hatta bugün birçok alışveriş merkezlerinde anchor dediğimiz büyük kiralamaları bu markalarla yapıyoruz.”

Ayak bilardosu

JLL olarak yönetimini üstlendikleri tüm alışveriş merkezlerinde spor etkinliklerine çok büyük önem verdiklerini ifade eden Alkaş, şunları anlattı: “Macfit gibi spor merkezleri kiralamaları ile ziyaretçileri sağlıklı yaşamaya ve yaşam kalitelerini arttırmaya teşvik ediyoruz. Ortak alanlarda ziyaretçilere ücretsiz pilates eğitimleri veriyoruz. Bunun dışında yine Macfit ile birlikte müzik eşliğinde ritmik dans gösterileri yapıp, AVM’ye gelen ziyaretçilere keyifli anlar geçirme imkânı sunuyoruz. Spor etkinliği olarak bilardo ile futbolu birleştirdiğimiz çok özel bir projeyi hayata geçirdik. Semih Saygıner ve Rıdvan Dilmen ile ayak bilardosu (billiardgoal) etkinliği gerçekleştirdik. Yine yönetimini üstlendiğimiz diğer bir proje olan Palladium Ataşehir projesinin yatırımcısı Tahincioğlu All Star Basketbol liginin ana sponsoru oldu. Bu sponsorluk özelinde yapılan etkinliklerin bir kısmı için Palladium Ataşehir ev sahipliği yaptı.”

‘Türkiye’nin en büyük e-spor merkezi’

Türkiye’de profesyonel yönetim hizmeti alan her dört alışveriş merkezinden üçünün JLL tarafından yönetildiğini söyleyen Avi Alkaş, “™u an hali hazırda Türkiye’deki 55 alışveriş merkezinde 1.5 milyon metrekareyi yönetiyoruz” dedi. Alkaş, önümüzdeki dönem planladıkları spor etkinlikleriyle ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “Spora yönelik etkinliklerin artacağının en güzel ve güncel örneklerinden biri Riot Games. Riot Games Türkiye’nin girişimiyle, dünyanın en büyük e-spor arenası, 2019 sezonunda yönetimini yürüttüğümüz Ataşehir Watergarden’da açılacak. Bu Türkiye’nin en büyük e-spor merkezi olacak. Watergarden’da hizmet verecek Espor Arena 1.000 kişinin üzerinde bir izleyiciye ev sahipliği yapacak.”

‘Markalar ürün gamına ekliyor’

Birçok markanın ürün gamına spor line’ı eklediğini belirten Avi Alkaş, şunları söyledi: “Şöyle ki uzunca bir dönem yaşadığımız hipermarket döneminin giderek süpermarketlere tekrar döndüğü, hazır giyimde ihtisaslaşan bazı mağazaların da geçmişe oranla çok daha büyük alanlarda spor giyim, gündelik iş giyim gibi kendi alt bölümlerini oluşturduklarını görüyoruz. Bu konuda çok başarılı markalarımızın olduğu yadsınamaz bir gerçek. Önümüzdeki dönemde iç pazardaki rekabetçi yeteneklerini geliştirmiş olan yerli markalarımız, birbiri ardına dünyaya açılacak.”

‘Takım elbisenin altına spor ayakkabı’

Sağlıklı yaşam bilincinin artmasıyla, insanların hafta sonları outdoor etkinliklere yöneldiğini vurgulayan Avi Alkaş, “Kışın kayak turizminin canlanmasının yanı sıra günlük giyim tarzının rahat ve esnek hale gelmesi de spor markalarının artmasına neden oldu. Bugün takım elbisenin altına spor ayakkabı giyen bir iş insanını gördüğümüzde yadırgamıyoruz” dedi. Alkaş, “2019 hem perakende de hem de AVM sektöründe daha fazla yaratıcı çözümlere odaklanmamız gereken bir yıl olacak. 2019’da bugüne kadar gördüğümüz alışveriş merkezlerindeki uygulamalara yenilerini katmamız gerekiyor” diye konuştu.

İlhamını spordan aldı

Puma, Kaliforniya'dan esintileri yansıtan modeli Cali’yi yenilenmiş renkleriyle satışa sundu. İlhamını spordan alan klasik ayakkabı; zamana meydan okuyan renk yenilemesiyle, sokaklara stil katmayı hedefliyor. Düşük bilek siluetiyle yeniden tasarlanan ve siyah-beyaz, beyaz-siyah ve beyaz-pembe renk seçenekleri ile sunulan spor ayakkabılar, deri üst kısım ile süslenmiş.

Outdoor, çamaşır makinesine girdi

Suya dirençli, rüzgâra dayanıklı ve havadar lif yapısına sahip ürünler bugün tüm spor giysi sektörünün gözdesi durumunda. Outdoor kıyafetlerin nasıl yıkandığı da gittikçe daha da önemli hale geliyor. Markalar da artan bu ihtiyacı görmezden gelemiyor. Bunlardan birisi de Siemens... Firmanın yeni çamaşır makinesinde, spor kıyafetler için geliştirdiği outdoor programı bulunuyor. Marka yetkililerine göre bu ürün, spor kıyafetlerin özelliklerini uzun süre korumalarına yardımcı oluyor. Firma çamaşır kurutma makinelerini de spora uygun olarak geliştirmiş. Kumaş türüne özel kurutma sunan bu yeni ürünler, çamaşırların fazla kuruyarak çekmesinin önüne sensor kontrolü ile geçiyor. Üründe ayrıca, program sona erdikten sonra 120 dakika çamaşırları kırıştırmadan muhafaza etme özelliği bulunuyor.

YORUM YAZ

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.